Oui Oui Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu Oui Oui Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu

Oui Oui Paris

Blijf op de hoogte en volg Sella

16 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Bonjour à tous !

Omdat ik het hier zó slecht heb, zou het jammer zijn dit niet met jullie te delen :)

Gister, na een reis van 5 uur, waren we eindelijk aangekomen in het voor ons nog onbekende appartementje. (Zoals jullie waarschijnlijk al weten is ons vorige appartement 1 week voor vertrek geannuleerd..jup dat bedoel ik..) Eenmaal binnen met onze zware koffers zag alles er mooi, groot en net uit. We kregen de nodige informatie van de eigenaar en zijn begonnen met uitpakken.

Ons appartement ligt prima, 2 minuutjes van een busstation en 5-10 minuten van het metro station Brancion af. We zitten in het 15e arrondissement, het drukst bevolkte arrondissement van parijs. Niet gek dus dat je op elke straathoek een schooltje een crèche of een supermarkt tegenkomt. Voor de mensen die deze drukte, en die van de stad willen ontlopen zijn hier ook een aantal grote parken aangelegd, deze liggen er mooi bij met dit zomerse weertje !
Doordat alle gebouwen in een vierkant om elkaar heen zijn gebouwd ontstaat er een kleine binnenplaats. Hier bevindt zich ons tuintje (ja echt) en de achterzijde van een crèche. Na vieren, als alle kindjes naar huis zijn, is het hier muisstil. Je zou bijna vergeten dat je in Parijs zit!

Gisteravond afgesloten met een pasta bij een italiaan om de hoek en een filmpje op de beamer. (Student zei je ?)

Vandaag nog een leuk laatste dagje met pap gehad. 's Middags lekker op een terrasje bij Montpernasse echte franse soup d'oignon & moules marinières. Nog even een kijkje genomen bij de Eiffeltoren (even checken of ik wel écht in Parijs zat), en de nodige poets en boodschappen klusjes gedaan.

Morgen weer een mooie zomerse dag, 28 graden voor de 3e dag op rij!

Bisous
Sella

• 16 September 2014 - 20:47

Marion:

Ha muis, oh wat een "vervelende" dingen allemaal!! Haha zou wel willen ruilen! Dike kus!

• 17 September 2014 - 09:07

Mariëlle:

Heey Sellabella dat ziet er goed uit allemaal. We gaan je natuurlijk volgen dus schrijf maar lekker veel. Geniet van het mooie Parijs en probeer ook een beetje te studeren.... Knuf X

• 17 September 2014 - 22:47

Daddy:

Geniet maar in die fantastische wereldstad. Vervelen zul je daar geen minuut. Altijd bedrijvigheid en mensen om je heen. En wat een fijne rust in je appartement. En toch heerlijk als je 's morgens wakker wordt van het gefluit van de vogeltjes in je tuin. Voel je er maar lekker thuis dan komt het allemaal wel goed. Dikke knuffel, ook van Tom.

• 19 September 2014 - 09:23

Berry & Manuela:

Ha Selke!!

Wat hubs se t al good dao! Film kieke op de beamer, eten bij montpernace :p.
    Es se truk keums kins se miech missjien get lieren vaan de franse keuken ipv aandersum ( Berry).
    Sella hiel vul succes op de sjaol dao!

Groetjes Berry en Manu!