Midnight in Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu Midnight in Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu

Midnight in Paris

Blijf op de hoogte en volg Sella

27 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

Heerlijke zaterdagmiddag 25 graden in het park bij ons om de hoek! Speciaal gevoel als je al die mensen in hun bikini ziet liggen, lijkt wel het openluchtzwembad in Valkenburg.

De tweede week ging rustig voorbij. Maandag vielen de lessen uit, dinsdag, woensdag en donderdag idem. (Pff balen zeg) Woensdag naar een coole club geweest met een aantal mensen van onze school. Donderdag met dezelfde groep naar een after work lounge georganiseerd door onze uni. Zoals je al wel kunt raden zat ik vrijdag morgen (mijn eerste college!) met een BIG hangover in de klas. (oeps) Gelukkig stelde die les, Human Resource Management, niks voor: de lerares was nog minder geïnteresseerd dan ik was en zat constant op haar telefoon, van de ingeplande 3 klokuren (180minuten!!) hadden we er op Zuyd maar 1 nodig gehad, en de lesstof 'wauw ik kan een Powerpoint slide voorlezen' was al helemaal belachelijk. (al die problemen ;))

Gisteravond nog even wat cultuur gesnoven in het Louvre. Deze is op woensdag en vrijdagavond geopend tot 22 uur. Heel anders en veel gezelliger om een museum in de avonduren te bezoeken! Snel even langs de Nederlandse schilders (jaja vaderlandsliefde) & erna natuurlijk nog een selfie met Mona gemaakt. (speciaal voor jullie bijgevoegd) De avond afgesloten in quartier Latin bij een kleine crêperie.

Verder gaat hier alles goed, het appartement is nog heel (vandaag grote schoonmaak gehouden) en de mensen zijn super. Wel raar dat je 24/7 per dag of Engels of Frans spreekt met mensen die niets van je weten. Maakte laatst de opmerking 'Ja je weet wel lijkt een beetje op het Preuvenemint in Maastricht', en 'Ja ik fitness bij de Polfer in Valkenburg, ken je wel he'. Wel heel tof om met elkaar af te spreken bij 'de piramide van het Louvre' of de' rechter pilaar van de Eiffeltoren'. Eens wat anders dan 'de klok op 't Vriethof!'

Bisous et à bientôt,

Sella