Le décompte final - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu Le décompte final - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu

Le décompte final

Blijf op de hoogte en volg Sella

09 December 2014 | Frankrijk, Parijs

Eindelijk, winter in Paris! De grote boulevards en pleinen zijn al gezellig versierd met kerstlampjes, kerststalletjes en natuurlijk de kerstmarken niet te vergeten. Op de Champs-Elysées bevind men zich dan ook in het hart van de lichtstad. Vooral de chinezen zijn het hier met me eens. Ga maar eens op zaterdag 'eventjes naar de bioscoop of eventjes winkelen met Esther', en jawel, je bent een halfuur bezig om een weg tussen de toeristen te vinden. Duizenden mensen die in 'processie tempo' van de Arc naar het einde van de kerstmarkt marcheren. Maar ach, het gezellige kerstgevoel blijft!

Afgelopen weekend weer leuk bezoek gehad van mama, Marco, Marjo & Ad. Begonnen bovenop de Montparnasse Tower. 2 jaar geleden ben ik hier voor het eerst boven geweest, indrukwekkend maar geen idee waar ik naar aan het kijken was, dan merk je toch wel 'oh ja ik woon hier echt al 4 maanden?!' 'S middags naar la Défense en een rondje over de kerstmarkt gelopen. Erna toch maar naar de kerstmarkt op de Champs geweest, véel gezelliger! Ook mooi die kerstboom 'op de kop' in Lafayette (zeker de moeite waard om te gaan kijken als je hier bent) Vrijdag naar Odéon en Saint-Germain geweest, toch ook wel stiekem mijn lievelingsplekjes. Door de knusse straatjes van Quartier Latin gelopen en verse oesters en garnalen gegeten in Odéon (ja echt vers, zie foto's) 'S avonds heerlijk gegeten in een visrestaurant: vissoepje vooraf en een scampi/kabeljauw risotto als hoofd (jammie jammie) Uiteraard nog een keertje naar de Eiffel, yes nog meer foto's. Afgesloten met een lekkere pizza in Saint-Michel, toen begon het echte leven weer.

Maandag mijn 2 Franse toetsen gehad, tsja wat zal ik zeggen, het is in ieder geval achter de rug? :D Morgen weer 2 toetsen, maar zie hier mijn studie ontwijkend gedrag. Morgenavond ga ik met de internationale meiden en Esther uiteten, jawel ons 'afscheidsdiner'. Gelukkig mijn ticket naar Milano al geboekt voor komende meivakantie (op bezoek bij Sofia en Alice, lang leven de Erasmus uitwisselingen!!) Dit weekend Doetjescafé opbezoek a.k.a. Donja, Claire, Iris, Yana, Sophie & Veerle, dus weer wat leuks om naar uit te kijken!

Buiten dat ik net het slot van de voordeur heb kapot gemaakt en de huisbazin me nu ongeveer wil vermoorden gaat het nog altijd prima. De uitwisseling komt langzaam aan zijn eind en zo heb ik dan ook bijna elke dag al volgepland met 'afscheidsfeestje, afscheidsdrankjes en afscheidsetentjes'. Met Skyradio (jaja, de christmas station) op de achtergrond nog even studeren voor de laatste examens, en dan .... lekker naar huis.

Bises et à très très bientôt,

Sella

  • 10 December 2014 - 09:19

    Berry:

    Haha huur de fransose :p. Achter de toeristen laope haha. Vul plezeer nog de litste paar dagen!! X Berry en Manuela!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Le décompte final

13 November 2014

Bises de Paris!

19 Oktober 2014

Paris je t'aime

27 September 2014

Midnight in Paris

22 September 2014

le temps passe vite quand on s'amuse
Sella

Erasmus exchange Paris

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1155
Totaal aantal bezoekers 3839

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: