La vie en rose - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu La vie en rose - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu

La vie en rose

Blijf op de hoogte en volg Sella

19 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir cher peuple,

Woensdag nog een lekker dagje sightseeing gehad met Esther & Jules (vrienden van onze school in Maastricht). 'S Avonds naar een klein cafeetje gegaan met z'n vieren (ook met Marcel mijn roomy) en hebben daar de wedstrijd AJAX - PSG gekeken. Bij de 1-1 goal boze blikken ontwijkend geklapt en gejuicht !

Gister & eergisteren zijn de introductie dagen op de universiteit begonnen. (Ja kleine reality check, dacht even dat ik op vakantie was..) De universiteit, Novancia Business School, bevindt zich 10 minuutjes (met de bus) van ons appartement af. Voor Parijse begrippen is dit snel & dichtbij. Klein probleempje is wel dat er geen vaste bus tijden zijn door de moeilijke circulatie in de binnenstad. Als je geluk hebt vertrekt de bus binnen 5 minuten, andere keren kan het 15- 20 minuten duren.

Op de eerste introductie dag zijn alle Erasmus studenten in groepen verdeeld, werd er samen geluncht, spelletjes gespeeld, en een tour door Parijs gegeven. Die tour, daar zat natuurlijk niemand op te wachten, dus bij het eerst volgende metro station allemaal de metro naar huis genomen (sorry pap en mam). Wel hele leuke mensen leren kennen, met nationaliteiten van Valkenburg tot Tokyo.
'S avonds werd er een feest georganiseerd door Meeting Potes, een soort studenten vereniging. Voor het feest ben ik nog gaan indrinken bij een meisje uit Dublin met nog 3 andere meisjes. (Check dat uitzicht vanaf haar balkon!!) Eenmaal in de club, was het zoals we hadden verwacht: bomvol, mooie mensen, en een gezellige sfeer. Om half4 was ik thuis vannacht & om half10 begon een verplicht college vanmorgen (TOP).

Vandaag (uiteraard na het verplichte college) in bed gelegen series gekeken & bijgeslapen. Nu wachten op Esther en Jules voor een gezellige filmavond in ons appartement.

Tot snel

Kus uit Parijs
Sella

• 19 September 2014 - 22:26

Marion:

Zo muis, c'est la via, n'est pas??? Xxx