Bises de Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu Bises de Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sella Blom - WaarBenJij.nu

Bises de Paris!

Blijf op de hoogte en volg Sella

13 November 2014 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir lieve lezers,

Beetje laat, shame on me, maar wel weer genoeg om over te praten!
Dus, waar waren we ...

Na mijn vermoeiende laatste weken school heb ik de vakantie ingeluid met Juul. Sta je dan, in je eentje, op Garde du Nord, om 8 uur 's avonds, met 100 toeristen om je heen. Iedereen is een beetje down, mensen nemen afscheid van elkaar en van de stad. Mensen bedelen om geld en eten en worden door de bewaking weggejaagd. Een vrouw naast me vroeg welke trein ik moest hebben waarop mijn antwoord: 'oh geen hoor, ik woon hier, ik wacht op mijn visite', Garde du Nord een stuk aangenamer maakte!
Na een gezellig weekend niks doen, rondje Louvre (nog een keertje naar Mona), en lekker eten, op zondagavond besloten de trein met Juul mee naar huis te nemen. HEERLIJK, die douche, dat bed, die goedkope prijzen!!!, geen metro (love you Veolia), geen zwervers, geen bedelaars, geen zeurende huisbazin (jaja, you only hate the road when you're missing home hè).

Eenmaal bijgetankt en teruggekeerd in Parijs heb ik een aantal leuke dingen bezocht. Eerst (op 31 oktober) ben ik met Bryony, een meisje van school, naar Centre Pompidou geweest. Echt een aanrader! Veel leuker dan het Louvre, met moderne kunst en een geweldig uitzicht over de stad (zie foto's).
Op 2 november ben ik samen met Esther naar Salon du Chocolat geweest. Dit evenement, van 29 oktober t/m 2 november trok 120.000 bezoekers! Het werd gehouden in dezelfde hal als de auto exhibition die ik samen met Tom en pap bezocht had. Er stonden meer dan 220 verschillende stands met zowel Franse als internationale chocolatiers en patissiers. Enig om te zien maar ontzettend druk op de laatste dag. Volgens mijn huisbazin was het zo druk omdat de mensen dan extra veel gratis konden proeven.. (die Fransen)
Die avond de vakantie goed afgesloten bij Ben Klock.

Afgelopen weekend is mama en Tiny hier geweest. Sella voorop en in een rijtje aansluiten s.v.p.! Mooie planning gemaakt vooraf en jawel, geloof het of niet, ieder nummertje afgegaan. Alle bezienswaardigheden, die ik nu onderhand niet meer kan zien, langsgegaan (voor Tiny de eerste keer dus extra leuk!) Gelukkig ook wat nieuwe ontdekkingen gedaan. Op zaterdag een bezoekje gebracht aan Chinatown, nog een aanrader!, erg leuk om te zien dat er echt een klein stukje China verschuilt zit in deze stad. Place de Vosges, waar Victor Hugo vroeger gewoond heeft, was ook mooi om eens te zien. Gelukkig hadden de weergoden ons een beetje gematst, 3 mooie dagen zon gehad.

13 november al, nog maar 39 dagen te gaan, waar gaat de tijd heen. Soms gaat ie te snel, soms te langzaam, met een drukke schoolagenda en leuke tripjes en bezoekjes in het vooruitzicht hoef ik me in ieder geval niet te vervelen!

xoxo sella.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Le décompte final

13 November 2014

Bises de Paris!

19 Oktober 2014

Paris je t'aime

27 September 2014

Midnight in Paris

22 September 2014

le temps passe vite quand on s'amuse
Sella

Erasmus exchange Paris

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 3846

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: